Dyson DC20

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC20 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

lianne100 23-02-2012
Geschreven voor: Dyson DC20

Ik heb in 6 jaar tijd, al 3 stofzuigers versleten. Dit is de 4e en hij bevalt me echt het beste. Hij zuigt krachtig en de zuigkracht blijft optimaal (dat ergerde me juist aan de andere stofzuigers). Je moet de stofbak wel zo'n beetje na elke zuigbeurt legen. Ik gebruik hem ook voor de bankten de trap. De extra zuigmonden, zitten aan de stofzuiger vast. Je verwisselt zo snel en makkelijk, en ze raken niet zoek. De trap en plinten zuig ik nu krasvrij met de zachte zuigmond en de lange zuigmond kan makkelijk tussen de bank. Het snoer is erg lang dus ik kan er gemakkelijk onze trap met 15 treden mee op. Kortom, ik ben zeer tevreden.

Fritsjof 27-02-2011
Geschreven voor: Dyson DC20

Heb sinds ongeveer 2,5 jaar de DC20 Allergy Parquet in bezit (denk dat dit dezelfde is als alle DC20 modellen echter met een andere zuigmond en filter, mijn specifieke model is niet te vinden op Kieskeurig vandaar hier de review).

De stofzuiger doet wat hij moet doen uitstekend: zuigen. Hij is superkrachtig en verliest geen zuigkracht.
Ik (man) vind het opbergen erg eenvoudig echter de vrouwen in mijn leven (jong en oud) vinden het "een onding", ze vinden het apparaat lomp en onhandig, zeker in de kleine ruimte.
Ik noem de buis robuust, zij noemen hem dik en lomp. Ik noem het opbergsysteem vernuftig, zij vinden het een gedoe.
Ik raad mensen aan die deze stofzuiger overwegen te kopen hem eerst te proberen, hij is vrij prijzig om zomaar op de gok te kopen.

Saillant detail: mijn zus (een tegenstander van de Dyson) heeft mij gevraagd of zij mijn Dyson mag lenen, zij heeft een hond en heeft onlangs een nieuwe Philips zakloze stofzuiger gekocht die 1800Watt vermogen zou hebben, maar hij zuigt slecht en dus wil ze graag mijn Dyson testen, ook al vond ze het een onhandig ding: als je hondenharen en zand dagelijks moet wegzuigen is de Dyson een kampioen.

Kortom: ik ben erg tevreden met de Dyson, echter heb ik 1 mankement al vanaf het begin: het stuk dat de slang met de voorkant van de machine verbindt (plastic aanhechting) lijkt met geen mogelijkheid te passen in het daarvoor bestemde aanhechtstuk: het is een lipje dat in een gat moet glijden en dan vast moet zitten, het past er echter met geen mogelijkheid in en ik ben bang dat als ik harder doorduw dat ik iets breek (plastic laat op 1 punt al sporen van rek zien).
Ik denk dat dit een fabricagefout is maar heb er altijd 2 tie-rips omgedaan, echter is dit niet echt mooi en breken die ook wel af (er komt spanning op te staan omdat je soms de stofzuiger voorttrekt aan de slang).

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met dit probleem en een oplossing heeeft voor mij.

Rrrrobert 26-11-2010
Geschreven voor: Dyson DC20

Het is 3 jaar geleden dat we hem kochten dus tijd voor een korte evaluatie. We kochten hem omdat onze hond een zware stofallergie heeft. Iedere dag wordt er gestofzuigd en na 3 jaar vertoont de machine nog geen enkel gebrek. Kortom, we zijn blij dat we hem gekocht hebben. Over een jaar kom ik er op terug.

endejj 23-11-2010
Geschreven voor: Dyson DC20

wat een chinese troep is dit, ik heb spijt als haren op mijn hoofd. dit apparaat voldoet niet aan de prijs/ kwaliteits eisen. heeft absoluut geen zuigkracht. de oude philips is weer in gebruik en deze voldoet wel aan de eisen.

S van Halderen 21-10-2010
Geschreven voor: Dyson DC20

Ik vind dit een geweldige stofzuiger en zou nooit meer anders willen. Het enige nadeel is dat ik al aan mijn derde handvat bezig ben !! Ik heb ze weliswaar vervangen gekregen zonder kosten maar vind het het wel vervelend. Ze zijn alletwee afgebroken, en de laastste zelfs op 2 punten. Voor de rest zéér tevreden.

E. Broekhuizen 13-03-2009
Geschreven voor: Dyson DC20

Ik heb spijt dat ik mij ook heb laten verleiden tot de aankoop van een Dyson. Het enige voordeel is het behoud van zuigkracht en het ontbreken van een stofzak. Mogelijk ook de duurzaamheid al komt de bouw, erg veel kunststof, niet zo over. Verder is het een lomp apparaat, met een onhandige dikke, onhandige zuigbuis en een veel te grote en complexe zuigmond (past niet onder meubelen). De zuigkrachtregeling is wel heel erg primitief en uitsluitend te gebruiken in combinatie met de zuigbuis. Je kan alleen de gehele zuigbuis afnemen, niet een deel ervan. Het is een veel te dure stofzuiger en dan ook nog in de praktijk erg onhandig.

leon7 01-09-2008
Geschreven voor: Dyson DC20

hiervoor hebben we een merkloze zuiger gehad,en die kreeg de honden haren met geen mogelijkheid van de bank,maar voor deze dyson is het geen probleem.Super zuiger.Alleen jammer dat als je de hulpstukken wil gebruiken moet je de voet loshalen en de stang inschuiven.Maar daar wen je aan.

dyson-mariet 16-08-2008
Geschreven voor: Dyson DC20

Na ruim 10 jaar Nilfisk nu overgestapt op de Dyson DC20 Original. Nilfisk is me altijd prima bevallen maar ik wilde overstappen op een stofzuiger zonder stofzak (duur en lastig). Na het inwinnen van informatie en het lezen van diverse reviews de Dyson aangeschaft voor. De stofzuiger is mooi van vormgeving en erg compact op te ruimen. Alle hulpstukken zijn vast te klikken achter op de machine waardoor ze altijd bij de hand zijn. De stofzuiger is niet superstil maar zeker niet hinderlijk qua geluid. De metalen steel (deel boven de zuigmond) is wat breder dan normaal en met een druk op de knop uitschuifbaar, dus perfect op maat te maken. De 'contact head vloerzuigmond' houdt constant contact met de vloer zonder hinderlijk vast te zuigen. Met een knop op de zuigmond kun je wisselen van zuigen op een harde vloer naar zuigen van vloerbedekking (zoals bij veel stofzuigers). De bijgeleverde hulpstukken zijn een smalle kieren zuiger, een rond borsteltje en een klein zuigmondje voor bijv. reiniging van een matras. De stofzuiger is makkelijk te bedienen en vrij goed wendbaar. Doordat het stofreservoir doorzichtig is kun je goed zien wat je hebt opgezogen (handig bij het per ongeluk opzuigen van klein speelgoed) en wanneer je de bak moet legen. De machine oogt en voelt degelijk maar over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Tot nu toe zeer tevreden! Ik geef als rapportcijfer een 9, bijna perfect maar kan alles niet nog beter?

Disney_Ang 01-11-2007
Geschreven voor: Dyson DC20

Deze stofzuiger sinds +/- half jaar in bezit, en ben er erg tevreden over.
De zuigkracht blijft onverminderd, en ondanks dat dit model niet is uitgerust met een HEPA-filter, is het desondanks een grote verbetering (minder last van huisstofmijt allergie) vergeleken met onze vorige stofzuigers. De verschillende (bijgesloten) zuigmondjes zijn erg handig, en zelfs met de Contact head (de gewone zuigmond) kun je gemakkelijk overal onder en tussen komen.
Kortom, naar mijn mening is deze stofzuiger zijn aankoopbedrag waard!

t. Serné 03-07-2007
Geschreven voor: Dyson DC20

Dit dure apparaat is niet aan te bevelen.
Toen hij uit de doos kwam was er al al een stukje afgebroken uit het handvat. Het opruimen van het apparaat is wel compact maar bijna niet te doen. Ook de inschuifbare stang is maar in een lengte af te stellen. Helaas is de zuigkracht niet in te stellen zodat je zuigmond aan alles blijft vast zitten. Dit is te verhelpen door een knopje in te drukken waardoor je valse lucht krijgt maar dat knopje moet je wel constand ingedrukt houden. Kortom koop een goedkopere uitvoering die wel in te stellen lengte buis heeft. Of een toestel met stof zakken. Want voor dit geld kan je best een paar stofzakken halen.

Topspike 08-05-2007
Geschreven voor: Dyson DC20

Heb de nieuwe Dyson 20 een paar dagen gebruikt, maar dit is echt super.

Het is ff puzzelen om m goed in elkaar te krijgen, maar het is een super apparaat. Zuigt inderdaad zonder dat ie kracht verliest.

Mn vrouw zegt zelfs dat het lekker fris ruikt als er gestofzogen wordt. Had hiervoor een miele die t na 7 jaar begaf, maar dit is 10x beter.